Дзесяты дзень: у чым сапраўднае шчасце?

Малітва да Святога Духа

Прыйдзі, Стварыцель Дух Святы, 
Наведай вернікаў сваіх,
 
Напоўні ласкай з вышыні
 
Сэрцы, што створаны Табой.
Названы Суцяшыцелем,
 
Ты — найвышэйшы Бога дар,
Жыцця крыніца і любоў,
 
І узмацненне нашых душ.
Ты спасылаеш сем дароў, 
Бо маеш сілу ад Айца. 
Праз Сына абяцаны нам, 
Ты мноствам моваў прамаўляў.
Сваёю ласкай асвяці 
Сэрцы і розум нашыя,
І целы нам аздараві, 
І нашы цноты узмацняй.
Ты злога духа адгані 
І супакоем адары, 
Заўсёды за сабой вядзі 
І прабачэнне грэшным дай.
Дай праз Цябе Айца пазнаць 
І шлях да Сына пакажы.
Ты — Дух любові іх дваіх, 
Верым Табе ва ўсе часы.
Богу Айцу хвала заўжды
І Сыну уваскрэсламу. 
Суцяшыцелю, Табе 
Хвала на вечныя вякі. Амэн. 

Біблійнае чытанне: Лк 12, 16-21  

Ключавыя словы і фразы для разважання
* «Неразумны!  Гэтай  жа  ноччу  забяруць  душу тваю ў цябе»
* «Ці маеш вялікае багацце
* «Адпачываць, есці, піць і весяліцца 

16 І расказаў ім прыпавесць: «У аднаго багатага чалавека добра ўрадзіла поле. 17 І ён разважаў сам-насам: “Што мне рабіць? Няма куды мне сабраць ураджай мой”. 18 І сказаў: “Вось што зраблю: паламаю засекі мае і збудую большыя, і збяру туды ўсё збожжа маё і ўсё дабро маё.  19 І скажу душы маёй: душа, шмат дабра ў цябе ляжыць на многія гады. Адпачывай, еш, пі і весяліся”. 20 Але Бог сказаў яму: “Неразумны!  Гэтай  жа  ноччу  забяруць  душу тваю ў цябе. Каму ж дастанецца тое, што ты нарыхтаваў?”  21 Так бывае з тым, хто збірае сабе скарбы, а не багацее перад Богам».

   Чытанне святога Людвіка дэ Манфора: Трактат аб сапраўдным ушанаванні Найсвяцейшай Дзевы 97-98 

Ключавыя словы і фразы для разважання:
* Прыгожае імя хрысціяніна
* Кантраляваць свае жаданні і схільнасці
* Мудрасць мае чатыры грані:
- кантраляваць свой язык і не зашмат гаварыць
- кантраляваць свае вочы і не ўсё бачыць
- кантраляваць свае вушы і не ўсё чуць
- кантраляваць свае сэксуальныя прагненні
* Гэта ключ да сапраўднага шчасця!!! 

[97] Саманадзейныя ўшанавальнікі — гэта грэшнікі —  нявольнікі сваіх дрэнных схільнасцяў або вялікія аматары гэтага свету, якія пад прыгожым імем хрысціянаў і адданых Святой Дзеве хаваюць пыху або хцівасць, нячыстасць або п’янства, гнеў або лаянку, праклён або несправядлівасць і гэтак далей. Яны спакойна спяць у сваіх дрэнных звычках, надта не намагаючыся іх выправіць, тлумачачы гэта тым, што яны ўшаноўваюць Святую Дзеву. А гэта значыць, што дзякуючы гэтаму Бог іх прабачыць, яны не памруць без споведзі і не будуць асуджаныя. А яшчэ таму, што яны моляцца на ружанцы, захоўваюць пост у суботу і запісаныя ў брацтва Святога Ружанца, або Шкаплера, або іншае брацтва Святой Дзевы, яны носяць маленькі кавалачак тканіны або маленькі ланцужок у гонар Святой Дзевы і гэтак далей.

   Калі ім кажуць, што іх пабожнасць — гэта толькі ілюзія д’ябла і небяспечная саманадзейнасць, здольная іх загубіць, яны не хочуць гэтаму верыць. Яны кажуць, што Бог добры і міласэрны і стварыў нас не дзеля таго, каб нас загубіць. Тым больш няма ніводнага чалавека, які б не грашыў, і яны не памруць без споведзі, і досыць аднаго жалю за грахі ў  хвіліну смерці, тым больш яны ўшаноўваюць Святую Дзеву і носяць шкаплер, кожны дзень добра моляцца сем “Ойча наш” і “Вітай, Марыя” ў Яе гонар і нават час ад часу моляцца ружанец і гадзінкі да Святой Дзевы, посцяць і гэтак далей. Каб падмацаваць сказанае і яшчэ больш увесці ў аблуду, яны распавядаюць некалькі выпадкаў, пачутых ці прачытаных у кнігах, сапраўдных ці не,  не важна, але каб іншыя паверылі, што асобы, памерлыя ў смяротным граху, без споведзі, але дзякуючы таму, што за жыццё яны памаліліся некалькі малітваў і адправілі некалькі набажэнстваў да Маці Божай, уваскрэслі, каб паспавядацца, або іх душа цудоўным чынам заставалася ў целе да хвіліны споведзі, або праз міласэрнасць Святой Дзевы пасля смерці яны атрымалі ласку скрухі і прабачэнне грахоў, а потым былі збаўленыя. Такім чынам, гэтыя саманадзейныя асобы спадзяюцца на тое ж самае.

   [98] Няма нічога больш годнага асуджэння ў хрысціянстве за гэтую д’ябальскую саманадзейнасць. Ці можна сказаць, што мы сапраўды любім і ўшаноўваем Святую Дзеву, а ў той жа час сваімі грахамі зраньваем, абражаем і неміласэрна крыжуем Езуса Хрыста, Яе Сына? Калі б Марыя пажадала ратаваць праз Сваю Міласэрнасць такіх людзей, Яна б узаконіла злачынства і дапамагала б абражаць і крыжаваць Свайго Сына. Ці можна асмеліцца думаць такое? 

   Пытанне: ці ёсць у тваім жыцці грэх або недахоп, з якім ты не змагаешся? Чаму ты згаджаешся не змагацца з ім? 

   На заканчэнне: малітва святога ружанца.