Дваццаць чацвёрты дзень: вернасць.

Малітва: 

Вітай, Зорка мора, Маці Хрыста-Бога,
Панна найчысцейша, верным дапамога.
   Ты, што прывітана словам Габрыэля,
   Умацуй нас ў веры, усім спашлі надзею.
Вызваль з путаў грэху, аддалі нядолю
I напоўні сэрцы нашы супакоем.
   I прасі, о Панна, Ты за нас Езуса,
   Каб мы захаваны былі ад спакусаў.
Маці ласкі Божай, будзь для нас узорам -
Вызваленым з грэху, дай жыць у пакоры.
   Памажы, Марыя, нам знайсці дарогу,
   Што вядзе да Неба, да яднання з Богам. 

a) Хрыстос з любові да мяне хоча, каб я ўва ўсім быў залежным ад Маці Божай, як Ён, калі быў Дзіцяткам у Яе ўлонні.

b) Я хачу ўсё жыццё быць верным Хрысту, Яго Евангеллю, Яго Крыжу, Яго Касцёлу, Яго намеснікам на зямлі, таму я хачу кожную хвіліну быць паслухмяным, аддадзеным і “замкнутым” у волі Маці Божай.  

c) Марыя, у Табе бязмежная любоў, гэта значыць святасць. Я дабраахвотна аддаю Табе ўсяго сябе. Нягледзячы на маю нявернасць, я прашу Цябе, каб Ты прыняла мяне і напоўніла Сваёй любоўю. Езус будзе глядзець на мяне праз Тваю пакору, паслухмянаць, гарачую любоў. Не дазволь, каб праз грэх я адарваўся ад Цябе.

d) Залаты Доме, напоўнены Богам, я аддаюся Табе на заўсёды, хаваюся ў Табе, каб знайсці ўсё. Я хачу ўдзельнічаць у Тваёй нязменнай вернасці Богу. Я буду такім паслухмяным Табе, што Ты зможаш з цалкавітай вольнасцю дзейнічаць, маліцца, цярпець і любіць ува мне. Рабі са мной усё, што Табе падабаецца – дзеля большай хвалы Бога.

 

Чытанне:

Мц 24, 45-51: "Хто ж верны і разумны слуга, якога гаспадар паставіў над слугамі сваімі даваць ім спажытак у адпаведны час? Шчаслівы той слуга, якога гаспадар ягоны, калі прыйдзе, застане, што ён так робіць. Сапраўды кажу вам, што над усёй маёмасцю сваёй паставіць яго. Калі ж гэты благі слуга скажа ў сэрцы сваім: “Не спяшаецца гаспадар мой”, і пачне біць сяброў сваіх, есці і піць з п’яніцамі, то гаспадар слугі гэтага прыйдзе ў дзень, калі ён не чакае, і ў гадзіну, аб якой не ведае. І адлучыць яго, і вызначыць яму долю разам з крывадушнікамі. Там будзе плач і скрыгатанне зубоў.

 

Св. Л. дэ Манфор “Трактат аб сапраўдным ушанаванні Найсвяцейшай Дзевы Марыі” 132-133:

[132] Хтосьці можа сказаць, што гэтае ўшанаванне, дзякуючы якому мы аддаем сябе нашаму Госпаду праз Найсвяцейшую Дзеву, а таксама вартасць усіх нашых добрых учынкаў, малітваў, утаймаванняў плоці і ахвяраў, робіць дзеля нас немагчымым дапамагаць душам нашых сваякоў, сяброў і дабрадзеяў.

Я адкажу ім так. Па-першае, немагчыма, каб нашыя сябры, сваякі і дабрадзеі пакутвалі ад таго, што мы аддаліся і прысвяцілі сябе бяз рэшты служэнню нашаму Госпаду і Яго святой Маці. Гэта было б зневажаннем магутнасці і дабрыні Езуса і Марыі, якія найлепшым чынам змогуць дапамагчы нашым сваякам, сябрам і дарбрадзеям, карыстаючы з нашага духоўнага набытку ці іншым шляхам.

Па-другое, гэтае практыкаванне не перашкаджае маліцца за іншых, жывых ці памерлых, хоць размеркаванне нашых добрых учынкаў залежыць ад жаданняў Найсвяцейшай Дзевы. Таму, наадварот, нам трэба маліцца да Яе з яшчэ большым даверам. Напрыклад, калі багатая асоба ўсё аддала свайму вялікаму князю, каб больш яго ўшанаваць, то будзе з яшчэ большым даверам прасіць гэтага князя ахвяраваць нешта аднаму са сваіх сяброў. А для князя, у сваю чаргу, будзе вялікай радасцю засведчыць сваю ўдзячнасць да таго, хто пазбыўся ўсяго, каб абдараваць яго, і зрабіўся ўбогім, каб ушанаваць яго. Тое самае можна сказаць і пра нашага Госпада і Святую Дзеву. Яны заўсёды будуць вельмі шчодрымі, каб аддзячыць.

[133] Хтосьці, напэўна, скажа: “Калі я аддаю Найсвяцейшай Дзеве ўсю вартасць маіх учынкаў, каб Яна магла даць іх таму, каму пажадае, то мне давядзецца доўга пакутваць у чысцы”.

Такое сцвярджэнне паходзіць з самалюбства і няведання вялікадушнасці Бога і Яго святой Маці і знішчае само сябе. Гарачая і шчодрая душа, больш зацікаўленая інтарэсамі Бога, чым сваімі ўласнымі, аддае Богу ўсю сябе дарэшты, так, што ўжо больш нічога даць не можа, non plus ultra, і дыхае толькі хвалой і валадарствам Езуса Хрыста праз Яго святую Маці і цалкам ахвяруецца, каб яго набыць, таму, кажу я, ці ж гэтая шчодрая і вялікадушная душа можа быць больш пакараная ў іншым жыцці за тое, што была больш вялікадушнай і бескарыслівай за іншыя душы? Наадварот. Менавіта да гэтай душы,  як мы далей убачым, наш Госпад і Яго святая Маці вельмі вялікадушныя ў гэтым жыцці і ў іншым, у парадку натуры, ласкі і хвалы.