Васемнаццаты дзень: дабрыня.

 Малітва:

Прыйдзі, Стварыцель Дух Святы, наведай вернікаў сваіх,

Напоўні ласкай з вышыні сэрцы, што створаны Табой.

Названы Суцяшыцелем, Ты — найвышэйшы Бога дар,

Жыцця крыніца і любоў, і узмацненне нашых душ.

Ты спасылаеш сем дароў, бо маеш сілу ад Айца.

Праз Сына абяцаны нам, Ты мноствам моваў прамаўляў.

Сваёю ласкай асвяці сэрцы і розум нашыя,

І сэрцы нам аздараві, і нашы цноты узмацняй.

Ты злога духа адгані і супакоем адары,

Заўсёды за сабой вядзі і прабачэнне грэшным дай.

Дай праз Цябе Айца пазнаць і шлях да Сына пакажы.

Ты — Дух любові іх дваіх, верым Табе ва ўсе часы.

Богу Айцу хвала заўжды і Сыну ўваскрэсламу.

Суцяшыцелю, Табе хвала на вечныя вякі. Амэн.

 

a) Калі я нясмелы і лагодны, тады я павінен стаць ціхамірнасцю і супакоем для асяроддзя – святлом", каб свяціць усім, хто знаходзіцца разам са мной.

b) "Калі хочаш" (Мц 19, 21) – кажа мне Езус, можаш стаць падобным да Мяне, і будзеш праменяваць супакоем і слодыччу майго Сэрца.

c) Ці я перакананы ў тым, што магу мець вялікі ўплыў на маё асяроддзе? Дабрыня ўзмацняе сэрцы. Ці стараюся я быць добрым для ўсіх? Ці стараюся праменяваць супакоем, суцішваць нязгоду? Ці імкнуся да сапраўднай міласэрнасці, якая, з любові, прыбірае чужыя недахопы духоўныя і матэрыяльныя? Ці імкнуся я да ціхамірнасці, якая ратуе людзкія сэрцы і робіць здольным да дабра? Ці я не драмлю ў выгадным, цёмным,  пасрэдным задавальненні сабой, у "шчаслівым самапрызнанні”? Ці не станаўлюся эгаістычным цэнтрам майго асяроддзя?

d) Наймілейшая Маці, Ты была радасцю, святлом і супакоем для ўсіх, зрабі так, каб сваёй дабрынёй я дапамагаў іншым пазнаваць дабрыню і любоў Бога.

 

Чытанне:

Лк 10, 38-42: " Калі былі ў дарозе, Ён зайшоў у адно паселішча. Нейкая жанчына, якую звалі Марта, прыняла Яго. У яе была сястра імем Марыя, якая села каля ног Пана і слухала Ягоныя словы. Марта ж, занятая многімі паслугамі, падышоўшы, сказала: «Пане, ці Табе ўсё адно, што сястра мая пакінула мяне адну прыслугоўваць? Таму скажы ёй, каб дапамагла мне». Але Пан сказаў ёй у адказ: «Марта, Марта, ты турбуешся і клапоцішся пра многае, а патрэбна толькі адно. Марыя ж выбрала найлепшую частку, якая не адымецца ў яе».

Т. Кэмпійскі “Следам за Хрыстом: кн. III, раздз. III “Слоў Божых з пакораю трэба слухаць; шмат такіх, што ня ведаюць іх вартасці”:

1. Слухай, сыне, слоў Маіх, слоў найсалодшых, вялікшых за ўсю ўмеласць філосафаў і мудрацоў гэтага свету. Словы мае – гэта дух і жыццё (Ян 6, 63) і ня можа іх мерыць розум чалавека. Ня трэба імі карыстацца дзеля марнае ўспадобы, а моўчкі ўслухацца і прымаць іх з вялікаю пакораю ды любоўю.

2. І сказаў я: “Блаславёны, каторага Ты, Госпадзе, наставіш на дарогу і навучыш яго закону Твайго і гэтым адвядзеш яго ад злога (Пс 93, 12-13) і ня будзе пакінуты на зямлі.

3. Я – кажа Госпад – навучыў Прарокаў ад пачатку і аж дагэтуль не перастаю гаварыць да ўсіх, але многа ёсць глухіх і нячуткіх на голас Мой. Многа ёсць такіх, каторыя ахвотней слухаюць свет замест Бога і лягчэй ідуць за пажадлівасцю свайго цела, а не за воляй Божай. Свет прыракае рэчы дробныя і мінаючыя, а служаць яму з вялікай ахвотай; Я прыракаю рэчы бязмерныя і вечныя, а сэрцы смяротных застаюцца незакранутыя. Хто ж служыць мне гэтак ахвотна ўва ўсім і паслухмяна гэтак, як служаць свету ды паном яго? Засаромся, Сідон, бо гаворыць мора (Іс 23, 4); калі хочаш прычыну ведаць – вось услухайся. Дзеля марнае карысці чалавек увесь свет абойдзе, а дзеля вечнага жыцця часта і пальцам не зварухне. Гоняцца за марнай заплатай; за адзін грош бясстыдна вядуць спорку; дзеля бязвартаснае рэчы, дзеля малой надзеі – не палохаюцца працаваць у дзень і ў ночы.

4. Ах, сорам які! Дзеля дабра вечнатрывалага, дзеля ўзнагароды бясцэннае, дзеля славы найвялікашае – лянуюцца ды палохаюцца найменшае працы. Дык чырваней, лянівы і згрызотлівы, што іншыя ахвотней працуюць на сваю згубу, чымся ты працуеш для вечнага жыцця, што іншыя больш радуюцца з марнаты, чымся ты з праўды. Аднак так часта абманваюцца яны ў надзеях сваіх; маё ж абяцанне нікога не ашукавае і не адойдзе з парожнымі рукамі той, хто паверыць мне. Што прырок – тое дам; што сказаў – тое споўню, калі толькі хто да канца вытрывае верна ў любові Маёй. Я шчодра ўзнагароджваю добрых і спробамі вялікімі ўзмацняю пабожных.

5. Запішы словы Мае ў сэрцы сваім і добра іх разваж, бо надта патрэбнымі табе яны будуць у хвіліну спакусы. Чаго ня разумееш чытаючы, зразумееш тады, калі цябе адведаю. Двайным спосабам адведаю я выбранцаў сваіх – гэта значыць: спакусаю і пацехаю. І дзве навукі даю ім штодзень: адну ганячы іхнія праступкі, другую – клічучы іх да штораз большых цнотаў. Хто мае словы мае ды іх адкідвае, той мае суддзю, што ў апошні дзень асудзіць яго (Ян 12, 48).

 

Малітва, каб выпрасіць сабе ласку пабожнасці

 

6. Госпадзе Божа мой, Ты ўсё дабро маё! І хто ж я такі, каб смеў гаварыць з Табою? Я найгоршы слуга Твой і ліхі чарвячок, больш годны пагарды, чымся я гэта ведаю і смею выказаць. Памятай аднак, о Госпадзе, што я нішто, што нічога ня маю і нічога ня здолею. Ты адзін добры, справядлівы і святы; Ты ўсё можаш, усюды маеш вока, усё Сабою напаўняеш і толькі грэшнага пустым пакідаеш. Успомні міласэрнасць Тваю (Пс 24, 6) і напоўні сэрца маё ласкаю Сваёю, Ты, каторы ня хочаш, каб марнаваліся стварэнні Твае.

7. Як змог бы стварыць я сябе ў гэтым няшчасным жыцці, каб не ўзмацоўвала мяне міласэрнасць ды ласка Твая?! Не адварочвай вобліка Свайго ад мяне, не забывайся адведваць мяне, не забірай пацехі Твае, каб не была душа мая быццам зямля без вады перад Табою (Пс 142, 6-7). Госпадзе! Навучы мяне спаўняць волю Тваю (Пс 142, 10); навучы мяне быць годным і пакорным прад Табой, бо ж Ты мудрасць мая, які сапраўды ведаеш мяне і ведаў перад тым, як свет стаўся, і перад тым, як на свет я нарадзіўся.